Saturday, 10 March 2012

Hanya mampu menadah telinga sahaja....



Assalamualaikum.

Minggu pertama semester x ada apa yg menarik pon. Hanya sesetengah lecturer je yg da masuk ke kelas. Yg lain ada yg belum masuk lagi. Hmmm,, ada satu kelas ni yg kitorang memang x jangka. Ok. Kelas  ni ialah subjek FIN 542 iaitu International Financial Management. Masa kelas yg pertama aku datang lambat sikit. Dalam dekat 2.30 macam tu lah padahal kelas start 2.10pm. Datang-datang je budaknya kata kelas cancel sebab lecturer yg mengajar subjek tu kata sikit je yg datang.


Senang kata jodoh kami panjang. Rupa-rupanya kitorang dapat lecturer yg sama lagi untuk semester ni. Oh yeah?? (muka terkejut) Daripada cerita diorang yg datang awal tu, lecturer ni suruh kitorang tukar kelas lain n siap bagi nama lecturer yg mengajar subjek ni lagi. And beliau juga x berapa berminat untuk mengajar pelajar yg sama every sem. Mestilah bosan kan...aku n member-member yg dari lepasan matrik da bersama dengan beliau nak masuk 3 sem. Untuk kawan-kawan yg lepasan diploma nak masuk 2 sem. Senang cerita da tau perangai tiap pelajar.


Akhirnya kami semua amik kata putus untuk stay kat kelas tu because about 70% in this subject melibatkan calculation. Lagipun, beliau boleh dikira bagus juga mengajar subjek calculation compare to other lecturers.


Next, semasa kelas yg kedua untuk minggu ni, antara ayat-ayat yg keluar dari mulut beliau sebelum belajar ialah...

" Kamu x nak tukar kelas lain ke? Ni da ada yg 3 semester saya tengok muka yg sama je"

" Kamu tukar la kelas yg lain. Ada satu kelas ni, kelas N baru je 10 orang daftar"

" Bila saya diminta mengajar subjek ni untuk Part 4, dalam hati saya da terdetik mesti nanti saya jumpa pelajar yg sama. Sekali, bila saya da print out senarai nama, hm, memang betul saya jumpa kamu semua balik"

" Kamu semua x bosan ke dengan saya?"



Kitorang semua yg mendengar hanya mampu menadah telinga je. Dan juga hanya mampu tersenyum simpul sambil berpandangan satu sama lain. Bosan ke kami semua ni? Heh, nak tak nak terpaksalah terima sebab beliau yg akan mengajar kami selama satu semester ni. hehe. Xpelah, terima je lah seadanya asalkan niat kami semua untuk belajar adalah ikhlas. X kisahlah dengan lecturer mana pon. Kalau kitorang tukar kelas, nanti tak pasal-pasal clash dengan kelas yg lain. Da susah nak rombak jadual balik.


p/s : Da mula dapat assignment pertama untuk minggu ni. uhh.


2 comments:

  1. saya takut kucing tak bermakna saya bencik kucing..
    suke kucing.. suke tgk je.. belai2 tak dapat..
    karang dia makan saya sape nak jawab..
    apa pun jom contest FC

    RM50 UNTUK DIMENANGI -->> klik

    ehhee

    ReplyDelete
  2. org yg same la best.. hehehehehe

    ReplyDelete

Komen di sini kalau suka =)