Saturday, 8 September 2012

Mana HATI PERUT mereka??



Apa reaksi anda bila kejadian ni berlaku depan mata korang....



Sedihnya aku tengok kucing ni... Kucing ni pon ada perasaan, rasa ingin dibelai, disayangi, dimanja..tapi cara kejam ni yg kucing ni dapat?? ;'( Kalaulah kucing ni boleh bersuara, mesti da menjerit-jerit minta tolong. Tak berdosa pon kucing ni. Hidupnya makhluk ni kat muka bumi bukannya untuk diseksa n dipermainkan!

Aku siyes x paham kenapa mesti ada orang nak buat macam ni kat haiwan. Entah apa salah diorang sampai mesti kena bakar cenggitu. Kalau iye pon nak cuba ke, nak wat eksperimen ke..cuba bakar diri sendiri dulu sebelum bakar kucing ni. Mesti akan terfikir beribu kali kan nak bakar kucing ni sebab da rasa sakitnya macam mana. 

Tau tak kucing ni haiwan kesayangan Nabi? In case kalau yg bakar ni non-Muslim, x kan langsung x ada sifat keperimanusiaan? Manusia x berhak nak hapuskan makhluk Allah kat muka bumi ni melainkan Allah yg Maha Esa. Bila hati da semakin gelap, x mustahil sifat keperimanusiaan semakin hilang.


Ya Allah...semoga kau beri petunjuk n pengajaran kepada pelaku ni.. 


2 comments:

  1. kuang hajaq. sian kucing tuh. kucing tuh dtg dkt2 mungkin sbb nak manje2 tp tak pasal2 dibakarnye pulak. -.-

    ReplyDelete
  2. x de perasaan ke org tu.. comel tu kucing ni...
    moga ALLAH je membalasnya...

    ReplyDelete

Komen di sini kalau suka =)