Thursday, 9 May 2013

PBAKL 2013

Assalamualaikum


Aku rasa la kan aku orang terakhir yg update pasal pesta buku ni. muehehe. Mane taknya, aku pon pergi sehari sebelum pilihanraya, yg mana hari terakhir untuk pesta buku diadakan. Fuhhh... punyelah ramai umat kat sana. Ingatkan semua da balik kampung untuk mengundi, tapi nampaknya ramai sungguh orang liburan di sana ye. 


Tujuan ke sana tak sah kalau bukan nak habiskan baucar buku. Sooo....dalam kepala da set nak beli ape. Novel?? Pasti! Itu memang dalam target aku. haha. Baucar buku yg berbaki RM100 akhirnya dapat dimanfaatkan dengan jayanya :P 



Berlaku kekeliruan sedikit di mana kuantiti majalah lagi banyak daripada novel. Gi mana bisa jadi kaye gini ya? waduh2. -,-"

Masa jalan-jalan kat sana terjumpa booth Fixi. Ramai sangat kat booth ni. Kawan aku terkinja-kinja bila jumpa booth ni padahal aku? Memandang booth  Fixi  dengan kening terjungkit ala-ala Ziana Zain. haha. Sebabnya aku tak pernah pon tau publisher ni wujud kat Malaysia. Bila aku belek-belek, buku serupa macam novel cuma berlainan genre. Ala-ala macam cerita psiko, mistik, seks, politik, sosial yg agak terbuka. Hmm. Lebih kurang macam tu la bila aku baca sinopsis dari beberapa novel  Fixi .


Met the young writer of Asrama, Azwaq. UiTM student from Puncak Perdana and surprisingly, he's going to  reach 19 this year. 
Dan time tu jugak la aku baru tau rupa-rupanya Fixi publisher ni top.


Muka lega bila dapat makanan buat alas perut. hoho. Nak cari nasi time tengahari kat sana? huh, memang mimpi la. Aku terus grab roti hot dog bila aku rasa perut aku da semacam. RM4 tak penting da time tu, janji perut terisi. hik.


Me with my BFF. hihi. My sweetie Dayu and my friendly Amal.
Oh! Hajar tak ada. Dia pergi kenduri kahwin. Kinah pulak kena transfer kat Sarawak. Ohoi. Lagi susah la nak jumpe hang pasni.

Time balik rumah tangan terasa berbirat. Betapa bangganya bila dapat tunjuk kat orang yg kita ni rajin membaca. Tapi bila bukak beg plastik je, aiseh.. ini orang ha x boleh pakai ooo. haha. Novel je bersusun dalam beg plastik. wakaka. :P



Selamat membaca kawan-kawan sekalian! :)

6 comments:

  1. untung dapat pergi..hehe..bestnya..last minute pi mmg ramai orang..hoho..

    ReplyDelete
    Replies
    1. law duit poket bnyak mmng untung la...sume buku boleh borong. :P

      Delete
  2. kte baru tau fixi time kt pbakl la tu pn sbb adik lelaki nk beli buku kt c2
    bygkan mai g time 1st day n wkt pagi lagi, dh ramai n pnjg yg beratur kot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn...kte pon bru tau time tu jugak. hehe. same la kite :)

      Delete

Komen di sini kalau suka =)