Thursday, 12 September 2013

Review : The Wedding Breaker




Salam. Jyeaahh! Baru habis baca novel The Wedding Breaker yg tersangatlah awesome. Terima kasih Tengku Adam Kamil kerana berjaya menawan hati saya. Dalam banyak-banyak hero yg saya angankan, awaklah yg paling tip top. Tertawan bila Adam Kamil dah mula sedar apa itu erti kehidupan dan tahu kepentingan beragama sebagai seorang Islam. Antara senarai 'imam' yg terbaik untuk cewek-cewek di luar. hehe. Haduyai, ni lah masalah aku bila da fall in love dengan hero novel. Gila bayang oh. hahaha. 




Actually da lama perasan kewujudan novel ni. Masa pergi pesta buku, entah kenapa tak teringin nak beli walaupun da nampak depan mata. Lepas nampak and dengar sendiri orang kata yg novel ni best and banyak pengisian yg boleh kita dapat, barulah tecari-cari novel ni. hewhew. Sumpah best giler weh! Cepat-cepatlah grab novel ni. hiks! Rating 9.8/10. 


Dan betul, 

Jangan pernah mengungkit kisah hitam lalu andai seseorang itu sudah bertaubat dan berhenti dari kesilapan yg lepas. Manusia sering melakukan kesilapan. Dan kita bukan Tuhan untuk menilai manusia itu baik ataupun jahat kerana semua itu diadili oleh Yg Maha Kuasa. 


"Seandainya 50 ribu tahun sebelum terciptanya langit dan bumi, Allah telah mencatat nama awak di sisi saya, will you accept that? Awak takkan tahu siapa jodoh awak selagi lafaz akad nikah diangkat, Ariana. Jangan terlampau yakin seperti ilmu tentang takdir dan masa depan awak tersimpan dalam pengetahuan awak. Semua tu hak eksklusif Allah SWT. Malaikat yg menuliskan takdir kita di lohmahfuz pon tidak mengetahuinya, inikan kita pula Ariana...." ~ Tengku Adam Kamil

"Adam, just leave me alone. Soal takdir itu Allah SWT punya kuasa. Awak ajak saya kahwin, awak dah bersedia ke untuk menjadi imam saya dan anak-anak awak? Perkahwinan bukan hanya penyelesaian kepada nafsu yg membuak, Adam. Tapi lebih dari itu. Awak sudah bersedia untuk memikul dosa saya jika saya tersilap? Dosa anak-anak awak jika mereka tidak patuh pada arahan Allah SWT?" ~ Ariana Rose

1 comment:

  1. owhh kawan saya ada beli and bagi pinjam kat saya tapi sampai sekarang tak baca2 lagi hahaha

    biasanya heroo novell mestilahh sweett and perfect..sampai kita pun komfem2 ada perasaan jugak kat hero novel tu haha

    ReplyDelete

Komen di sini kalau suka =)